Можна довго сперечатись: потрібна
економічна освіта дошкільникам чи ні?
Але поки дорослі розмірковують над цим питанням, діти ще до школи вже
знають такі поняття, як бюджет, доходи та витрати, гроші, банки, податки, ціни
тощо. Вони ходять з батьками в магазин, виступають у ролі покупців, набувають
економічної компетентності. А дивлячись телевізор, добре розуміють слово
«реклама».
Найчастіше системою економічного
виховання в дошкільному навчальному закладі охоплюють дітей з чотирьох
років, використовуючи ігрові прийоми. Заняття з економіки виховують у дітей
ощадливість, економність, бережливе ставлення до власних речей тощо. При цьому
важливо,щоб дошкільники усвідомлювали себе не тільки членами сім’ї, а і
суспільства, маленькими громадянами своєї держави.
Закони економіки, які допомо-жуть вам виховати соціально - адаптованих
до сучасних економічних умов дітей:
·
Розповідайте
дітям про свою роботу.
Діти не
зможуть усвідомити зв'язок між працею і грошима, якщо не будуть знати, ким
працюють їхні батьки, як заробляють засоби для існування. Робота повинна не
тільки подобатися, вона повинна «годувати».
·
Не
приховуйте від дітей своє матеріальне становище.
Дитині немає
необхідності вникати у всі нонсенси сімейного бюджету, але вона повинна знати
про матеріальне становище сім'ї; дитині потрібно пояснити, куди йдуть гроші,
навчіть її порівнювати бажання з можливостями, миритися з деякими обмеженнями.
·
Не
привчайте дітей до надмірностей.
Коли дитина
мало не щодня отримує від Вас подарунки і ні в чому не знає відмови, вона дуже
швидко звикає до цього, її запити зростають. Подумайте про майбутнє. Навчіть
малюка обмежувати себе.
·
Формуйте у дітей розумні потреби.
Слухаючи дитячі «Я хочу!», частіше запитуйте:
«А навіщо тобі це?». Діти повинні
прагнути задовольнити свої потреби, в тому числі і матеріальні, (наприклад,
покупки); разом з тим їм навіть корисно
засмучуватися че все на першу вимогу, вони можуть перейти межу
розумного.
·
Вчіть дітей ощадливості.
Не залишайте
без уваги зіпсовані предмети, зламані іграшки, розірвані книги. Покажіть
дитині, як іх можна полагодити. Якщо малюк буде бачити вашу турботу про
продовження терміну служби оточуючих його предметів, він навчиться берегти не
тільки свої, але і чужі речі. Ваша байдужість призведе до зворотнього
результату.
·
Допоможіть
дітям усвідомити вартість речей.
З раннього
віку діти повинні усвідомлювати вартість речей, якими користуються: іграшки,
книги, одяг і т. д. Малюки не повинні звикати до того, що все, що ламається,
автоматично замінюється новим. В кожній речі дитина повинна бачити цінність,
яку хтось створив своєю працею, а батьки підкріпили її своєю роботою, тобто
купили на зароблені гроші.
Отримав гроші – Заплатив податок:
В усьому світі
Є такий порядок.
Гадаю одним із рецептів додатку

Немає коментарів:
Дописати коментар